Referater fra bestyrelsesmøder

 

 

Bestyrelsesmøde afholdt lørdag den 12/2 2011 kl. 15.

 

Tilstede: Bo, Per, Thomas, Jesper og Henrik

 

 

Generalforsamling

Der afholdes generalforsamling mandag den 11/4 2011 kl. 19. Indkaldelse, dagsorden og regnskab udsendes senest medio marts 2011.

 

Vi talte om, om der var mulighed for at afholde generalforsamlingen privat på Langager. I den forbindelse blev vi enige om at forespørge parcelejerne om der er nogen der vil lægge hus til. Sidste år var der 8 – 10 deltagere.

 

Hvis der ikke er nogen der ønsker at lægge hus til, bliver generalforsamlingen, som tidligere, afholdt i lejede eller lånte lokaler.

 

 

Vejfest

Årets vejfest bliver i år afholdt lørdag den 18/6 2011. Der skal nedsættes et festudvalg, som ikke nødvendigvis skal bestå af bestyrelsen. Deltagere der vil deltage i festudvalget bedes sende en mail til bestyrelsen. Bestyrelse@gf-langager.dk

 

 

 

Venlig hilsen

 

Bestyrelsen

GF-Langager

 

____________________________________

Møde afholdt den 1. december 2010 kl. 20.15

Tilstede var: Thomas Jacobsen, Henrik Büchmann og Per Sand

Ekstraordinært bestyrelsesmøde i GF Langagers bestyrelse i forbindelse med klarlæggelse af foreningens likviditet, set i lyset af udsigten til  en hård vinter med øgede udgifter til snerydning.

Grundet udsigten til øgede udgifter til snerydning og saltning, fandt bestyrelsen det nødvendigt, at træde sammen for at komme evt. likviditetsproblemer i forkøbet, da driftkontoens indestående er begrænset.

Situationen er følgende: Driftskontoen vil ikke kunne honorere snerydning for resten af vinteren med det indestående der pt. er på kontoen. Vejfondens konto har rigelig likviditet og henstår til opsparing til vedligeholdelse af vejnettet på Langager. På kort sigt vil der være følgende løsninger:

Fremmrykke kontingentbetalingen for grundejerforeningen til primo januar måned for året 2011.

Foretage en ekstraordinær opkrævning af kontingent til dækning af de løbende udgifter.

Optage et midlertidigt lån fra vejfondens konto, som tilbagebetales hurtigst muligt når kontingentbetalingerne for 2011 foreligger.

En kombination af ovenstående punkter.   

Bestyrelsen vedtog følgende på mødet:

Kontingentbetalingen fremrykkes til betaling pr. 1. februar 2011 for året 2011 og der lånes kr. 30.000 fra vejfondens konto til imødegåelse af udgifter til snerydning og saltning. Lånet tilbagebetales når kontingentbetalingerne for 2011 er indbetalt af de enkelte grundejere. Bestyrelsen vil desuden vurdere behovet for likviditet løbende.

 

__________________________________________________

 

Referat af bestyrelsesmøde, afholdt den 19. august 2010, kl. 20.00.

 

Tilstede: Thomas, Per, Bo og Henrik

 

 

 

Overdragelse af fællesarealer

Bestyrelsen har, efter en gennemgang af vores område, konstateret, at stort set alle arbejder i forbindelse med overdragelsen er udført.

 

Der mangler dog udskiftning af tre udgåede træer. Henrik tager kontakt til Lind & Risør.

 

Rabatter

Det er tidligere aftalt, at det er hver enkelt parcel-ejer, der vedligeholder den rabat det ligger i forbindelse med parcellen.

 

Bestyrelsen skal herved opfordre til, at ejere af ubebyggede parceller også vedligeholder deres del af rabatten. Det vil gøre hele området og den enkelte parcel mere præsentabel, hvilket jo selvfølgelig er vigtigt for dem, der har grunde til salg i området. Men det er også vigtigt i forhold til spredning af ukrudt m.m.

 

Ophold på fællesarealet

Formanden har fået en henvendelse vedrørende bortvisning af ”fremmede” børn fra vores fællesareal.

 

Det er bestyrelsens opfattelse, at vi må acceptere, at vores areal må benyttes af andre end vores egne børn. Fællesarealet er åbent og frit tilgængeligt for alle, uanset bopæl.

 

Vi skal dog ikke acceptere voldelig eller hærgende adfærd, hverken fra vores egne børn eller ”fremmede”. Men vi kan som sagt ikke bortvise nogen, fordi de ikke bor på Langager.

  

Vejfest

Der er pt. 8 familier, der har tilmeldt sig til vejfesten.

 

Næste møde

Afholdes den 2. november 2010.

 

 

 

_____________________________________________________

 

Referat af ekstraordinært bestyrelsesmøde torsdag den 17. juni 2010 kl. 20.00

 

Til mødet var fremmødt: Henrik Büchmann, Per Sand og Thomas Jacobsen

 

 

Følgende punkter blev drøftet og vedtaget på bestyrelsesmødet:

 

 

1.    1. Skift af produkt i homebanking administration.

2.    2. Indmeldelse i Parcelhusejernes Landsforening (PL)

3.    3. opsigelse af nuværende forsikringer

4.    4. Kassererfunktion

       5. Mødedatoer

       6. Vejfest

 

 

Ad 1: Som følge af, at bestyrelsen efter bedste evne ønsker at efterleve de retningslinier der er opsat for at foretage bankforretninger, herunder betalinger til eksempelvis græsslåning, snerydning mm, er det vedtaget, at den tidligere homebankingløsning erstattes med en netbankløsning som er skræddersyet til foreninger. Dette betyder kort, at fremtidige betalinger skal attesteres af to bestyrelsesmedlemmer, hvilket sikrer de dispositioner der foretages yderligere og er i overensstemmelse med de gældende vedtægter for grundejerforeningen.

 

Ad2: Bestyrelsen har taget skridt til, at indmelde grundejerforeningen i Parcelhusejernes Landsforening (PL). Dette fordi bestyrelsen tidligere på året tog skridt til, at få etableret forsikringer til imødegåelse af arbejdsulykker og lign. Den daværende forsikringspakke kunne dog ikke tilbyde en skræddersyet forsikringsløsning som bl.a. indeholdt en bestyrelses- og ledelsesansvarsforsikring, som dækker bestyrelsens dispositioner under varetagelse af deres hverv. Det har været et ønske/krav fra den nye bestyrelse at en sådan forsikring etableredes. Dette kan PL tilbyde som en fast bestanddel af deres medlemskab. Desuden tilbyder PL juridisk rådgivning for grundejerforeningen og dens medlemmer omkring parcelhusejerrelaterede problemstillinger.  Alle opfrodres til at se på hjemmesiden: www.Parcelhus.dk.

 

Ad3: Som følge af indmeldelsen i PL, vil bestyrelsen drage omsorg for, at de nuværende forsikringer bliver opsagt, når de nye forsikringer i PL træder i kraft.  

 

Ad4: Som følge af den nye administration af homebanking med to godkendelser af betalinger, vil Thomas Langager 15, fremover fungere som kasserer i den indvalgte bestyrelsesperiode.

 

Ad5: Der blev fastsat datoer for bestyrelsesmøder for resten af 2010. Møderne bliver afholdt henholdsvis den 16. august 2010 og den 1. november 2010.

 

Ad6. Grundejerforeningens vejfest afholdes lørdag den 28. august 2010. Vi mødes på fælles arealet kl. 16.30. Der bliver i år ikke planlagt nogen aktiviteter. Vi medbringer selv borde, stole, grill, mad og drikkevare til eget brug. Da foreningen ikke er i besiddelse af noget telt, vil arrangementet i år foregå under åben himmel. Særskilt invitation vil blive udsendt primo august.

 

_____________________________________________________

 

 

Referat af bestyrelsesmøde afholdt mandag den 24. maj 2010 kl. 10.00

 

Tilstede Thomas, Per, Bo og Henrik

 

 

Der har ikke været nogen indsigelser mod den afholdte generalforsamling. Derfor er beslutninger m.m. gældende.

 

 

Dagsorden:

 

Konstituering af bestyrelsen

Bestyrelsen har valgt at konstituere sig således: Thomas og Per er bestyrelses medlemmer, Anders er suppleant. Derudover påtog Thomas sig hvervet som kasserer.

 

Belysning på Langager

På generalforsamlingen nævnte Claus, at spørgsmålet omkring belysning ikke er afklaret.

 

Henrik undersøger hos Vivi om der er nogen fra den tidligere bestyrelse der har yderligere oplysninger. Derefter retter Henrik forespørgsel til Dong og evt. kommunen.

 

Thomas undersøger forholdene for Snogekær.

 

Fuldmagter til bank

Per tager kontakt til foreningens bank.

 

Mødeplan for resten af året

Vi mødes 4 gange årligt. Fastlæggelse af datoer finder sted snarest.

 

Legeplads

Vi har modtaget et tilbud samt en skitse over legepladsens placering fra legepladsproducenten Lars Laj. Tilbuddet blev godkendt. Placeringen af legeredskaberne blev ændret en smule og vi afventer en ny skitse. Skitsen vil blive lagt ud på vores hjemmeside www.gf-langager.dk når den foreligger.

 

Vejfest

Vejfesten bliver afholdt lørdag den 28. august 2010. Bestyrelsen mødes søndag den 30. maj 2010 for at starte på planlægningen.

 

 

Eventuelt

Hjemmesiden blev drøftet. Det blev aftalt, at den trænger til en opfriskning med bl.a. udskiftning af nogle billeder.

 

Henrik tager kontakt til L&R vedr. udskiftning af udgåede træer.

 

 

Webmaster: Henrik & Thomas © 2009 • Privacy Policy • Terms of Use