R E F E R A T
af
Ordinær generalforsamling i
Grundejerforeningen Langager
den 14. april 2008
Den 14. april 2008 afholdtes ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Langager,
ved Femhøj Stadion, Femhøj Stationsvej 21, 3630 Jægerspris.
Dagsordenen var i henhold til indkaldelsen:
1. Valg af dirigent, jfr. 15, stk. 1.
2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
3. Aflæggelse af regnskab for 2006-2007, underskrevet af revisor og bestyrelsen.
4. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne.
5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af bidrag og eventuelt indskud, jfr. § 13, stk. 6,
pkt. 5.
6. Valg af formand, jfr. 17, stk. 1.
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer samt to suppleanter, jfr. § 17, stk. 1.
8. Valg af revisor og revisorsuppleant, jfr. § 20, stk. 2.
9. Eventuelt valg af administrator, jfr. § 18, stk. 2.
10. Eventuelt.
Under "eventuelt" kan der ikke sættes forslag under afstemning.
Repræsenterede på generalforsamlingen var i alt 11 af 33 parceller:
Langager 3 ved Henrik Büchmann Nielsen
Langager 5 ved Michael Nielsen
Langager 12 ved Jesper Edelhart Hansen
Langager 14 ved Vivi for Flemming Rossing
Langager 15 ved Merete Britt Rønberg
Langager 18 ved Vivi Helver Pursved og Claus Ole Pursved
Langager 19 ved Christina Larsen
Langager 20 ved Vivi for Flemming Rossing
Langager 27 ved Per Sand
Langager 31 ved Bo Christensen
Langager 33 ved Jesper Bahn Larsen
Side 2 af 4
ad 1.
Per Sand enstemmigt valgt som dirigent
ad 2.
Formand Vivi Helver Pursved gennemgik bestyrelsens beretning der i hovedtræk indeholdt
følgende punkter:
- Lind og Risør har lovet færdiggørelse af fællesarealerne i løbet af foråret 2008,
hvilket inkluderer et ekstra slidlag asfalt på vejene, tilsåning af græs på fællesareal
og rabatter, samt opsætning af vejskilte.
- Generelt skal fællesarealet planes bedre ud hvilket Lind og Risør har indvilget i at
gøre.
- Angående belysning følger Lind og Risør løbende op hos Dong Energy som er dem
der står for dette.
- Bestyrelsen har snakket med naboforeningen som gerne vil bidrage med arbejdskraft
til opsætning af en legeplads, denne legeplads vil bestyrelsen tidligst til den
ordinære generalforsamling i 2009 have et eller flere konkrete forslag til.
- Det blev påpeget at der har været diskussioner om hvordan hastigheden af biler på
Druedalsvej og Langager begrænses bedst muligt, men som udgangspunkt opfordres
alle til at vise omtanke og køre forsigtigt.
- Det er aftalt at en lokal entreprenør, på opkald fra bestyrelsen står for glatførerbekæmpelsen
på fællesvejene.
- Vejfesten afholdt i august 2007 var en succes, som ønskes gentaget fremover, med
håbet om endnu flere tilmeldinger som flere af grundene bebygges.
ad 3.
Revisor (Jesper Bahn Larsen) gennemgik slavisk alle poster i regnskabet, og fremhævede
her specielt det flotte resultat, som skyldes at der i 2006-2007 kun har været afholdt meget
begrænsede udgifter til fortæring på bestyrelsesmøder, gaver til afdød grundejer, porto og
kontorartikler. Han præciserede at det må forventes et lavere resultat fremover hvor der
skal afholdes væsentlig flere driftsomkostninger præciseret i budgettet.
Halvdelen af det indkomne kontingent er overført til en aftalekonto og som udgangspunkt
reserveret til fremtidige reparationer af hovedsageligt veje.
ad 4.
Der var ingen rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne
Side 3 af 4
ad 5.
Revisor (Jesper Bahn Larsen) gennemgik slavisk alle poster i budgettet, som alle bakkede
op omkring.
Yderligere blev kontingentet for 2009 enstemmigt vedtaget til 2.400kr/parcel.
ad 6.
Vivi Helver Pursved blev enstemmigt valgt som formand.
ad 7.
Jesper Edelhart Hansen blev på genvalg enstemmigt valgt som bestyrelsesmedlem.
Henrik Büchmann Nielsen blev på genvalg enstemmigt valgt som bestyrelsesmedlem.
Christina Larsen blev på genvalg enstemmigt valgt som suppleant til bestyrelsen.
Per Sand blev enstemmigt valgt som suppleant til bestyrelsen.
ad 8.
Jesper Bahn Larsen blev på genvalg enstemmigt valgt som revisor.
Bo Christensen blev på genvalg enstemmigt valgt som revisorsuppleant.
ad 9.
Det blev besluttet ikke at antage en administrator, men fortsat lade bestyrelsen egenhændigt
stå for administration af alt omkring grundejerforeningen, herunder opkrævning af
kontingent.
ad 10.
- Efter forespørgsel fra beboer til en holdning fra bestyrelsen angående deling af udgifter
til bøgehækken i skellet mellem grundene, blev det aftalt at dette er noget der
ikke vedkommer bestyrelsen, og at hver grundejer selv finder ud af dette med nabogrunde,
mens hæk mod fællesarealer altid afholdes fuldt ud af grundejeren.
- Det blev aftalt at bestyrelsen arrangerer en arbejdsdag hvor fællesarealerne ordnes.
Således giver en dags arbejde adgang til den efterfølgende bespisning for alle parcellens
beboere, udgifter i forbindelse med arbejdsdag og bespisning afholdes af
foreningen.
- Der blev diskuteret forskellige løsningsforslag med hensyn til den regelmæssige
vedligeholdelse af fællesarealerne, herunder turnusordning for beboere på Langager, eller muligheden for at et firma udefra står for vedligeholdelsen. Bestyrelsen tager endelig stilling når fællesarealerne står færdige.



00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Referat fra bestyrelsesmøde i GF Langager
Mandag den 29. september 2008 kl. 19.00 hos Vivi
Til stede: Vivi, Jesper Hansen, Christina, Per, Bo, Jesper Bahn
Afbud: Henrik
1. Valg af referent - Jesper Bahn
2. Godkendelse af dagsorden - Dagsorden blev godkendt.
3. Vejfest
Vejfesten den 6. september 2008 blev planlagt i foråret på et ”bestyrelsesmøde” kun dedikeret til dette hvorfor der intet særskilt mødereferat er derfor.
Der var bred enighed om at festen var et stort hit, og alle bebyggede parceller var også repræsenteret. Prisen for det samlede arrangement løber op i ca. 2000kr der dækkes af foreningen.
Næste år forslås det at opgaverne deles ud på flere hænder, men med samme koncept.
4. Udtrædelse
Grundet uoverensstemmelser om arbejdsformen i bestyrelsen ønsker Henrik at udtræde, hvilket vi naturligvis alle er kede af men samtidig respekterer.
Christina træder ind som bestyrelsesmedlem, hvorefter kun Per sidder som suppleant hvilket anses som tilstrækkeligt.
5. Legeplads
Grundejerforeningen er ifølge tinglyst servitut forpligtet til at opføre en legeplads på det store fællesareal. Christina undersøger krav og regler hos kommunen.
6. Overdragelses af fællesarealerne
Vi synes det har trukket meget ud med færdiggørelse af fællesarealerne der var lovet færdigt af Lind og Risør i foråret 2008, hvilket efter sigende skyldes restordre på lygtepælene.
Jesper Hansen følger op hos Lind og Risør angående forventet overdragelsesdag af fællesarealerne.
7. Fremtidig vedligeholdelse af fællesarealerne
Det har gennem de sidste år været diskuteret forskellige metoder at vedligeholde fællesarealerne på. – således har det i august været nødvendigt at indkalde en entreprenør til at slå græsset på fællesarealerne, beslutningen truffet ved telefonsamtaler mellem Vivi og den øvrige bestyrelse.
Bestyrelsen (undtaget Vivi) har aftalt med Claus (Vivis mand) at han forestår en græsslåning mere i 2008 for 800kr.
Ang. den fremtidige vedligeholdelse undersøger Per og Jesper Hansen muligheden og konsekvenserne ved at indkøbe en havetraktor til foreningen i prislejet 10-15.000kr. Herefter er det tanken at der på generalforsamlingen kan stemmes om en turnusordning.
Alternativt har Claus tilbudt at vedligeholde hele græsarealet for 800kr pr. gang, mens en entreprenør skal have ca. 1.000kr for slåning af det store areal men ikke kanter og rundt om transformatoren.
Det er tidligere aftalt at hver grundejer står for vedligeholdelsen af fællesarealet mellem vejen og den enkelte grund.
8. Vedligeholdelse af ubebyggede grunde
Jf. §9. stk. 7 i lokalplan 81 – ”Nyt boligområde ved Druedalsvej i Over Dråby JÆGERSPRIS KOMMUNE” fremgår det at.
Fællesarealer og andre ubebyggede arealer skal til stedse holdes i pæn og ordentlig stand i overensstemmelse med den godkendte plan.
Dette betyder at også de ubebyggede grunde skal holdes pæne. Ejendomsmarkedet har ændret sig, så det er tvivlsomt hvornår området er fuldt udbygget og dermed er der behov for klare retningslinjer for henstanden af de ubebyggede grunde, så området trods mange tomme grunde stadig fremstår hyggeligt og imødekommende.
Jesper Bahn undersøger muligheden for, at indføre vedtægtsændringer på generalforsamlingen i marts 2009, der i samråd med kommunen konkretisere foreningens holdning til hvad pæn og ordentlig stand er.
9. Eventuelt
Næste møde – mandag den 19. januar 2008
Vi gør opmærksom på at grundejerforeningskontingentet på 2.400kr/grund for 2009 skal indbetales på foreningens konto med reg.nr. 3430 konto 3430 888 226 senest den 31. marts 2009
Mvh. Bestyrelsen i GF Langager
|